کد خبر: 1134952
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری دهه فجر که صبح امروز در محل سالن جلسات شهید کریمی این اداره کل برگزار شد، از اجرای 50 برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه فجر در خراسان شمالی خبر داد.
سهیلا سعیدی

 

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر ضرورت برنامه ریزی درست در اجرای برنامه های ایام دهه مبارک فجر تاکید کرد و گفت: از همه ظرفیت ها برای برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های این ایام بهره خواهیم برد. 

 وی با تاکید بر لزوم مشارکت هر چه بیشتر مردم، مراکز و موسسات فرهنگی و هنری در سطح استان، گفت: فعالیت ها و برنامه هایی که با محوریت مردمی برگزار شود خروجی بهتری خواهد داشت.

رئیس کمیته هنری، رسانه های مکتوب و خبرگزاری های خراسان شمالی از میزبانی سه جشنواره بین المللی فجر در خراسان شمالی خبر داد و گفت: می بایست برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره ها به عنوان رویدادی مهم در استان از همه تلاش، توان و ظرفیت های موجود بهره مند شویم.

میزبانی جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جشنواره موسیقی فجر، جشنواره فیلم فجر، برگزاری شب شعر «فجر علوی»، برگزاری نمایشگاه تولیدات هنری بانوان هنرمند، تقدیر از بانوان فعال و انقلابی در حوزه هنر انقلاب اسلامی، مسابقه کتابخوانی، عصر شعر، نمایشگاه هنرهای تجسمی (نقاشی-فجر)، نمایشگاه مد و لباس اسلامی، مسابقه دلنوشته پدران آسمانی و مسابقه قصه گویی بهار و جاودانگی از جمله برنامه های اجرایی در ایام دهه فجر به شمار می رود. 

صادقی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب انقلاب اسلامی، نمایشگاه عکس انقلاب (تجسمی فجر)، کتابت و خوشنویسی اشعار انقلاب، بازدید از کانون های فرهنگی و هنری مساجد، شب شعر فجر، اکران فیلم نشست بصیرتی انقلاب اسلامی و سبک زندگی، تولید محتوا در فضای مجازی، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، کارگاه تولید فیلم را از دیگر برنامه های اجرایی در ایام دهه فجر نام برد.

میزبانی خراسان شمالی از سه جشنواره بین المللی فجر

مسعود مرواری، سرپرست معاونت امور هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از میزبانی سه جشنواره فجر در استان خبر داد و گفت: تعداد 39 اثر از 11 هنرمند استان به جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ارسال شده است که این آثار به صورت استانی و در قالب نمایشگاه 15 بهمن ماه در نگارخانه بجنورد به نمایش گذاشته خواهد شد. 

وی همچنین افزود: 16 فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر از 17 تا 23 بهمن در دو سینمای گلشن و عمیق برای علاقمندان اکران خواهند شد. 

مرواری گفت: فروش بلیت فیلم‌های جشنواره به صورت برخط و از طریق سامانه‌های آی‌تیکت (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com) و گیشه هفت (gisheh7.ir) خواهد بود.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و گفت: جشنواره موسیقی فجر از 28 بهمن ماه تا دوم اسفند ماه با حضور 7 گروه موسیقی در بخش استانی به صورت گروهی و تک نوازی در مرکز استان برگزار می شود و تمام تلاش ما این است که فضای پرنشاط و شادابی را فراهم کنیم تا هم گروه ها آثار خود را به نمایش بگذارند و هم مردم بتوانند از آن بهره گیری کنند. 

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این نشست گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی را باید جشن بگیریم و همه دستگاه های اجرایی بایستی در راستای معرفی هر چه بهتر و بیشتر دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار